.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت های نظام پزشکی

فارغ از تحلیل رسانه های مختلف درباره دستور اخیر رئیس جمهور و احتمال وقوع مجدد آن در جریان انتخابات ریاست جمهوری باید آب پاکی را روی دست دوستان دولت ریخت که شورای نگهبان قانون اساسی و دبیر این شورا یعنی آیت الله احمد جنتی هیچ گاه تحت تاثیر این دست تبلیغات و فشارها قرار نخواهد گرفت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شفاف: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان اواخر هفته گذشته طی نامه ای خطاب به وزیر کشور و سرپرست وزارت بهداشت صراحتا خواستار تجدید نظر در رد صلاحیت های صورت گرفته در انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور شد. وی تهديد كرد: «چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد‌صلاحیت شده اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است.»

ورود رئیس جمهور به بحث رد صلاحیت های انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور در حالی است که بر اساس پاسخ  مراد‌هاشم زهي رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی تمام افراد عضو هيات نظارت بر اين انتخابات، چهره های دولتي هستند. چرا كه در هیات نظارت هفت نفر صلاحیت کاندیداها را بررسی کرده‌اند که سه نفر از آنها به صورت غیرمستقیم نماینده رئیس‌جمهور بوده‌اند، دو نفر از وزارت بهداشت و یک نفر از وزارت کشور هستند. در عین حال ورود رئیس جمهور به بحث انتخابات نظام پزشکی در حالی انجام گرفت که چند روز از آغاز تبلیغات افراد مورد تایید گذشته بود.

با توجه به این نکته نامه رئیس جمهور در اعتراض به نحوه بررسی صلاحیت ها و همچنین دستور برای تجدید نظر در بررسی صلاحیت ها کمی عجیب به نظر می رسد.

سابقه اعتراض دولت به رد صلاحیت ها

البته دولت دهم در اعتراض به رد صلاحیت ها بی سابقه نیز نیست. دولت طی انتخابات مجلس نهم همین واکنش را در برابر رد صلاحیت های این انتخابات داشت. در انتخابات مجلس نهم و بعد از آنکه اکثر منتقدان احمدی نژاد(از جمله برخی نمایندگان شاخص مجلس هشتم) از سوی هیات های اجرایی انتخابات وابسته به وزارت کشور رد صلاحیت شده بود، مجموعه دولت برای آن دست پیش را گرفته باشد به آن اعتراض کرد.

 اعتراض دولت به رد صلاحیت های این انتخابات تا آنجا پیش رفت که روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت تیتر نخست شماره 21 دی ماه خود را به این موضوع یعنی «رد صلاحیت حامیان گفتمان احمدی نژاد» اختصاص داده بود. نکته جالب این اعتراض نیز آن بود که دولت به عملکرد بخشی از بدنه خودش یعنی وزارت کشور معترض بود.

اعتراض هایی که تنها جنبه تبلیغاتی دارند

بررسی دقیق تر اعتراض های دولت به رد صلاحیت های انتخابات مجلس نهم و اخیرا نیز به رد صلاحیت های انتخابات سازمان نظام پزشکی نشان می دهد دولت با این اقدامات به دنبال احیای حق از افراد رد صلاحیت شده نبود بلکه تنها قصد ایجاد یک جریان تبلیغی به نفع خودش را داشت. چرا که اولین چیزی که با شنیدن خبر اعتراض دولت به رد صلاحیت های گسترده انتخاباتی به ذهن مخاطب خطور می کند، شجاعت اعتراض کننده است؛ حال آنکه اعتراض به خود باشد.

احتمال تکرار اعتراض ها در انتخابات ریاست جمهوری

واکنش رسانه های مختلف به اقدام اخیر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در اعتراض به رد صلاحیت های انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز در خور توجه بود. برخی این اقدام رئیس جمهور را کارت زرد به شورای نگهبان قانون اساسی تفسیر کرده اند که اگر در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 صلاحیت چهره های دولتی رد شد، وی مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. سایت الف ضمن اشاره به امکان وقوع این حادثه به «نهادهای امنیتی و مسئولین ارشد نظام هشدار داد که از امروز خود را برای فتنه جدید آماده کنند.»

فارغ از تحلیل رسانه های مختلف درباره دستور اخیر رئیس جمهور و احتمال وقوع مجدد آن در جریان انتخابات ریاست جمهوری باید آب پاکی را روی دست دوستان دولت ریخت که شورای نگهبان قانون اساسی و دبیر این شورا یعنی آیت الله احمد جنتی هیچ گاه تحت تاثیر این دست تبلیغات و فشارها قرار نخواهد گرفت.

بنابراین دولت به جای فشار به نهادهای نظارتی باید به فکر راهکار معقولانه ای برای ماندن در قدرت باشد؛ چرا که ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارآمد تر از آن است که تسلیم خواسته های بعضا نامشروع گروه ها و جریان ها شود.
/ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.177 seconds.